Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'add_pwa_header' not found or invalid function name in /home3/barazand/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
loading

فواید پروژه مشارکت در ساخت


  1. بازسازی بافت فرسوده شهر: یکی از مهم‌ترین پیامدهای مثبت پروژه مشارکت در ساخت بازسازی یا ترمیم بافت فرسوده شهر است. درک این مطلب آنقدر آسان است که می‌توانید تنها یک لحظه خانه‌های قدیمی در محله خودتان یا در سطح شهر را تصور کنید که چه تاثیری در نمای شهری آن منطقه می‌گذارند و چه منظره بدی را ایجاد می‌کنند. بنابراین یکی از مثبت‌ترین فواید مشارکت در ساخت این است که به راحتی این امکان را ایجاد می‌کند که یک ملک کلنگی در منطقه یا یک زمین بایر که منظره ناخوشایندی را به وجود آورده است را، به یک آپارتمان شیک و نوساز و خوش نما در آن منطقه تبدیل کنید.
  2. افزایش استحکام بناهای شهری : یکی دیگر از فواید مشارکت در ساخت افزایش استحکام بنا است. همانطور که می‌دانید معمولاً اکثر بناهای کلنگی و قدیمی در کمترین حالت، عمری بالای 20 سال ساخت دارند و طبیعی است که اصول مهندسی و دانش ساخت و ساخت روز به روز دستخوش تغییرات شده و مسیر پیشرفت را طی کرده است. از طرف دیگر دانش و اصول 20 سال گذشته در ساخت و ساز با دانش حال حاضر به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. این روزها ساخت و ساز طبق استانداردهای روز دنیا با مصالحی با کیفیت‌تر و متنوع‌تر و مقاوم‌تری ساخته می‌شوند و اصول ساخت درست‌تری را دنبال می‌کنند. مشارکت در ساخت نیز بهترین راه حل برای بهره‌مند شدن از این اصول حرفه‌ای دقیق در ساخت و ساز بنای شما خواهد بود.
  3. کاهش هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر ساختمان: اگر ساکن خانه‌های ویلایی با سال ساخت بالا باشید، حتماً این تجربه را دارید که هر سال یا پس از گذشت یک مدتی با ایراداتی در ساختمان مواجه می‌شوید که موظف به ترمیم و بازسازی‌ آن خواهید بود و در غیر این صورت شرایط زندگی در آن خانه برایتان سخت می‌شود و این هزینه‌ها با افزایش سال ساخت بنا همینطور بیشتر و بیشتر می‌شوند .نکته جالب اینکه ترمیم و بازسازی هم این اشکالات را به خوبی روز اول نخواهد کرد، زیرا در هر صورت اسکلت و بدنه اصلی ساختمان رو به فرسایش است و به نوعی این فرسایش را بروز خواهد داد. بنابراین در چنین موقعیتی ورود به پروژه مشارکت در ساخت می‌تواند گزینه و راه حل مناسبی برای رهایی از این اشکالات و فرسودگی بیشتر بنا و طبیعتاً هزینه ‌های پی در پی می باشد.
  4. کاهش مصرف انرژی: یکی از عمده مشکلات خانه‌های ویلایی کلنگی با سال ساخت بالا این است که چون ساخت و سازشان طبق اصول و استانداردهای روز نبوده و سازندگان متخصص و نظارت دقیق نداشته، انرژی زیادی را هدر می‌دهند. به عنوان مثال خانه‌های قدیمی پنجره‌های دو جداره ندارند. همین یک مورد به اندازه کافی موجب هدر رفتن انرژی می‌شود. یا مثلاً سیستم گرمایشی جدیدی همچون سیستم گرمایش از کف ندارند. بنابراین برای گرم شدن خانه هم می‌بایست انرژی بیشتری صرف شود و هم به همان نسبت هزینه بیشتری را صرف کنندو چون اعمال این سیستم‌ها در خانه‌های قدیمی و کلنگی به دلیل هزینه‌های بالا یا عدم سازگاری با سیستم ساخت و ساز خانه در بیشتر مواقع غیر ممکن است، بنابراین مشارکت در ساخت بهترین گزینه برای کاهش مصرف این انرژی‌ها و هزینه‌های اضافی‌شان است.

حال به این مسئله بپردازیم که فرض کنیم یک ملک کلنگی در اختیار داریم و قرار بر آن است که این ملک کلنگی را به یک ساختمان نوساز و به اصطلاح تبدیل به احسنت نماییم. دو گزینه ای که پیش روی ماست؛ اول مسئله خرید ملک کلنگی و سپس ساخت آن و دوم مسئله مشارکت در ساخت آن ملک!

شما به عنوان یک مالک یا سازنده با فرض وجود یک منبع بی انتهای مالی، حاضر به فروش یا خرید یک ملک کلنگی هستید یا ورود به یک پروژه مشارکت درساخت؟!

نکته قابل توجه در خصوص مسئله پیش آمده آن است که طبق مطالعات انجام شده در حدود 80درصد فعالان صنعت ساختمان، تمایل به ورود به مشارکت در ساخت دارند که در ادامه به تشریح دلایل آن می پردازیم؛

ملک کلنگی در واقع یک ملک خام است و با فروش آن در واقع از ارزش افزوده یا به معنای ساده تر  سودی که چندی بعد یعنی پس از ساخت، شامل ملک می شود نادیده گرفته می شود.

 از طرفی قطعا مالک بعد از فروش ملک خود قصد خرید یک آپارتمان (که چندی پیش سازنده ای آن را ساخته و روی آن سود قابل توجهی هم لحاظ کرده ) را دارد، در واقع شما ارزش افزوده یا همان سود را باید به مالک آن واحد پرداخت کنید.

همان طور که می بینید با فروش ملک کلنگی ، شما به عنوان یک مالک یک بار از سود خود صرف نظر کرده اید و یک بار هم سود ساخت را به شخص دیگری پرداخت می کنید و این رقم ها ، رقم های بالا و غیر قابل چشم پوشی است و شاید با حقوق چندین سال یک کارمند برابری کند.

این دقیقا مثال صنعت نفت ایران را دارد که نفت خام قیمت پائین فروخته می شود و بلا فاصله مبالغی روی پول حاصل از فروش می گذاریم و محصولات نفتی مثل بنزین و مواد پلیمر را می خریم ؛ در نهایت باید گفت ملکی که شما در آن زندگی می کنید به عنوان سرمایه نمی توان روی آن حساب کرد . ولی شما می توانید با یک حرکت سنجیده این سرمایه راکد خود را به سرمایه پویا و قابل رشد تبدیل کنید. چه بسا در خیلی مواقع که مالکین با سازندگان مشارکت کرده اند روند ساخت و ساز را ادامه دادند و آینده را برای فرزندان خود تضمین کرده اند . شما هم می توانید با آشنایی نسبت به امر ساخت و ساز و با مشاوره با مهندسین متخصص و صاحب نظران با مشارکت در ساخت زمینه سرمایه گذاری خود را در ساخت ، فراهم نمایید.

حال مسئله را از دیدگاه یک سازنده مورد بررسی قرار می دهیم؛ شما به عنوان یک سازنده زمانی که یک ملک کلنگی را خریداری می نمایید میزان قابل توجهی از سرمایه خود را صرف خرید ملک کرده و به اصطلاح حجم سگینی از سرمایه ای که میتوان با آن گردش مالی بیاری داشت را در یک قطعه ملک کلنگی به اصطلاح قفل می کنید، این حجم از سرمایه گذاری را می توان از طریق تبدیل به چند قرارداد مشارکت در ساخت به گردش درآورده و یک چرخه مالی با توجیه اقتصادی مناسب را وارد سرمایه خود نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'wq_footer_method' not found or invalid function name in /home3/barazand/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'add_pwa_footer' not found or invalid function name in /home3/barazand/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'add_pwa_ios' not found or invalid function name in /home3/barazand/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324